Działania

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Chełmek. „Bezpieczny przejazd. Szlaban na ryzyko”. Mikołajkowa akcja na rzecz bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.

6 grudnia br. policjanci z oświęcimskiej drogówki wspólnie z policjantami z Komisariatu Policji w Chełmku, pracownikami Służby Ochrony Kolei oraz pracownikami Polskich Kolei Państwowych, przeprowadzili akcję profilaktyczną pod nazwą „Bezpieczny przejazd. Szlaban na ryzyko”. Z okazji Mikołajek oprócz materiałów profilaktycznych kierowcy i pasażerowie  otrzymali słodycze. Mundurowi wręczyli również … dwie rózgi.

Działania przeprowadzono przed przejazdem kolejowym znajdującym się w pobliżu stacji PKP w Chełmku. Miały one na celu uświadomienie uczestnikom ruchu drogowego niebezpieczeństwa, jakie może nieść za sobą zlekceważenie przepisów i brak uwagi podczas pokonywania przejazdów kolejowych, a zwłaszcza przejazdów niestrzeżonych.  W trakcie działań funkcjonariusze wręczali kierowcom zapachy samochodowe z logo akcji, a najmłodszym podróżującym malowanki profilaktyczne przypominające o bezpieczeństwie na przejazdach kolejowych. Dodatkowo, z okazji Mikołajek kierowcy i pasażerowie otrzymywali również słodycze. Funkcjonariusze mieli ze sobą także rózgi. Należały się one dwóm kierowcom, którzy wyprzedzili inne pojazdy stojące przed zamkniętym przejazdem kolejowym. Za popełnione wykroczenia otrzymali pouczenie oraz rózgę.

Policjanci, pracownicy PKP oraz funkcjonariusze Służby Ochrony Kolei apelują aby każdy uczestnik ruchu drogowego bezpiecznie pokonywał przejazdy kolejowe, kierując się hasłem „szlaban na ryzyko”.
- jeżeli przed przejazdem kolejowym widnieje znak pionowy „STOP”, bezwzględnie należy się zatrzymać, a następnie upewnić się, czy nie nadjeżdża pociąg;
- dojeżdżając do przejazdu, należy poruszać się z taką prędkością, która umożliwi w razie potrzeby zatrzymanie pojazdu przed torami kolejowymi;
- w przypadku przejazdów wielotorowych nigdy nie należy wjeżdżać na tory bezpośrednio po przejechaniu pociągu, ale zaczekać, aż pociąg odjedzie na taką odległość, abyśmy mogli stwierdzić, czy po innych torach nie poruszają się inne pociągi;
- na przejazdach kolejowych należy uważać szczególnie w warunkach ograniczonej widoczności (mgła, zawieja śnieżna, noc);
- kiedy pół zapory są zamknięte nigdy nie należy ich omijać.

 

Powrót na górę strony