Oświęcim. Oszustwo na „zepsuty telefon”. Zanim prześlesz pieniądze, upewnij się, kto prosi Cię o pilną pożyczkę
Oszuści wykorzystują różne sposoby aby dostać się do naszych oszczędności. Na ich celowniku znajdują się wszyscy, którzy korzystają z telefonów komórkowych, mają dostęp do Internetu i mediów społecznościowych. Mieszkanka Oświęcimia przekonana, o tym, że pomaga córce, której zepsuł się telefon, w jednej chwili straciła blisko 3 000 złotych.
Wczoraj (05.06.2024) policjanci z oświęcimskiej komendy Policji zostali powiadomieni przez 64 – letnią mieszkankę Oświęcimia o oszustwie w wyniku którego straciła 2999 złotych. Jak przekazała z nieznanego numeru otrzymała wiadomość SMS. Z jej treści wynikało, że pisze do niej córka, której zepsuł się telefon i teraz będzie się z nią kontaktowała z tego numeru. Następnie otrzymała kolejną wiadomość tym razem rzekoma „córka” napisała, że pilnie potrzebuje 2999 złotych, bo musi zapłacić za nowy telefon. Kobieta zgodziła się po czym wykonała przelew.
Nie dajmy się oszustom. Działajmy Razem.
Policjanci ostrzegają: Jeśli członek rodziny lub znajomy za pośrednictwem SMS, Facebooka, Messengera lub innego komunikatora internetowego, poprosi Cię o pożyczkę? Uważaj, to może być oszustwo! Bądźmy czujni i weryfikujmy wiadomości otrzymane od rodziny czy znajomych, w których proszą oni o pożyczenie pieniędzy. Najpierw skontaktujmy się z tą osobą i upewnijmy się, czy faktycznie to ona potrzebuje wsparcia finansowego.
Pamiętajmy, aby nie stać się ofiarą przestępstwa internetowego należy być czujnym, kierować się rozsądkiem oraz zasadą ograniczonego zaufania.
Każda osoba może również pomóc w walce z oszustami. Wystarczy przekazać te rady swojej rodzinie oraz znajomym. Dzięki temu w porę zorientują się o próbie oszustwa i nie stracą pieniędzy. Będą wiedzieli jak postąpić.