Oświęcim. Zachowaj rozsądek, gdy w telefonie usłyszysz, że „Twoje oszczędności są zagrożone”.
Seniorka z Oświęcimia w słuchawce telefonu usłyszała, że pieniądze zgromadzone na jej koncie w banku są zagrożone. Oszuści używając jej danych próbują je wypłacić. Z taką informacją zadzwoniła do niej oszustka podająca się za policjantkę. Poszkodowana straciła blisko 20 tysięcy złotych.
Wczoraj (10.08.2023) oświęcimscy policjanci zostali powiadomieni przez 89 – letnią mieszkankę Oświęcimia o oszustwie. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że na jej telefon stacjonarny zadzwoniła kobieta i podała, że jest policjantką prowadzącą czynności w sprawie pracowników banku, którzy współpracując z hakerami okradają konta klientów. Oszustka przekazała również, że jedyną możliwością ocalenia pieniędzy jest ich wypłacenie i przesłanie błyskawicznym przelewem na inne bezpieczne konto. 89 – latka zastosowała się do poleceń oszustki tracąc oszczędności.
Ostrzegamy seniorów przed oszustami.
Oszuści wykorzystują różne sposoby, aby dostać się do pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych. Gdy na telefon dzwoni osoba podająca się za policjanta, prokuratora czy pracownika banku informując, że konto zostało przejęte przez hakerów, którzy próbują skraść pieniądze lub zaciągnąć na nas kredyt, taką telefoniczną wiadomość należy traktować jako próbę oszustwa. W takiej sytuacji najlepiej rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, w celu powiadomienia o otrzymanej informacji, a także upewnienia się, że konto nie jest zagrożone.
Apelujemy o przekazanie tego kolejnego ostrzeżenia seniorom ze swoich rodzin oraz sąsiedztwa. Nie zapomnijmy ostrzec naszych bliskich. Z pewnością wiedza na temat sposobów działania oszustów pomoże uniknąć im stania się ofiarą przestępstwa.
Im więcej seniorów świadomych, tym mniej znajdzie się w gronie poszkodowanych.