Oświęcim. Oszust podszył się pod pracownika banku. Wyłudził 30 tysięcy złotych.
Policjanci z Wydziału Kryminalnego oświęcimskiej komendy Policji, prowadzą postępowanie w sprawie wyłudzenia 30 tysięcy złotych od mieszkanki Oświęcimia. Pokrzywdzona uwierzyła, że przez telefon rozmawia najpierw z pracownikiem banku, a następnie z policjantem, po czym wypłaciła swoje oszczędności z banku, aby wpłacić je do bankomatu po czym wpłaciła je blikiem.
Wczoraj (05.10.2021) rano do 43 – letniej mieszkanki Oświęcimia zadzwonił mężczyzna, który oświadczył, że jest pracownikiem banku. Przekazał on informację, że ktoś za pośrednictwem jej konta bankowego próbuje pobrać kredyt w kwocie na 20 tysięcy złotych. Ponadto przekazał, że ktoś usiłowano również dokonać zmiany jej numeru telefonu podanego do kontaktu z bankiem. Mężczyzna oświadczył, że jedyną możliwością, aby uniknąć kradzieży oszczędności z konta jest wypłata pieniędzy, a następnie dokonanie wpłaty całej kwoty w bankomacie na tzw. konto zapasowe. Następnie oświęcimianka odebrała kolejny telefon. Tym razem od mężczyzny podającego się za policjanta, który potwierdził, że pracownik jej banku zgłosił na Policję próbę wyłudzenia kredytu za pośrednictwem konta kobiety, po czym polecił zastosować się do rad pracownika banku.
Kobieta natychmiast pojechała do banku wypłaciła pieniądze z konta, które następnie blikiem wpłaciła do bankomatu.
Policjanci ostrzegają i apelują o rozwagę, a także radzą jak nie dać się oszukać:
Bądź ostrożny w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, podającymi się za pracownika banku czy policjanta.
Chroń swoje dane, w tym również numery telefonów.
Nie instaluj dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej.
Czerwona lampka powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego czy pulpitu.
W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta swojego banku.
Nie udostępniaj telefonicznie nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.
Nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz.
Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych w przypadku kiedy ktoś do Ciebie dzwoni (niezależnie z jakiego numeru).
Nie otwieraj przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości.
Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast powiadom Policję.