Zgłoszenie interwencji przez osoby z dysfunkcją mowy i słuchu

W pilnych przypadkach osoby głuchonieme lub osoby z dysfunkcją mowy lub słuchu, mogą dokonać wezwania interwencji Policji, Pogotowia Ratunkowego lub Straży Pożarnej przez wiadomość tekstową w postaci sms.

Zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem Aplikacji Alarm112 (Aplikacja Alarm do pobrania na telefon komórkowy).

Na terenie Małopolski osoby głuchonieme lub osoby z dysfunkcją mowy lub słuchu, zgłoszenia alarmowego mogą dokonać wysyłając sms pod numer telefonu 728 112 112.

W jaki sposób dokonać zgłoszenia za pomocą SMSa:

1. Być w bezpiecznym dla siebie miejscu;

2. Napisać na początku SMSa:

- podać swoje imię i nazwisko
- podać : jestem osobą niesłyszącą,
- podać adres zdarzenia tj. powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz nr domu
lub mieszkania. Można podać piętro na którym do zdarzenia doszło.
- należy krótko opisać co się stało
- należy podać ilość osób poszkodowanych (jeżeli jest jeszcze poszkodowany ktoś poza osobą zgłaszającą)

- można wskazać która służba jest potrzebna

3. Następnie należy czekać na zwrotnego SMSa z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia

4. Czekać na służbę ratunkową w bezpiecznym miejscu.

Powrót na górę strony